Fåglar ur ett på-språng-perspektiv



Vet ni vad jag önskar mig? En systemdigitalkamera. Det fullkomligt kliar under huden på mig när jag tänker på alla vackra bilder jag skulle kunna ta med en sådan kamera. Inte för att jag vill klanka ner på min fina Canon Ixus 85IS. Den har givit mig mycket mycket lycka. Men det känns som att det finns en hel värld av färg, form och textur där ute som jag inte kan fånga. Jag vill fånga världen! Sen vill jag sitta framför datorn hemma och bläddra igenom alla de vackra vardagliga detaljer som man inte uppskattar innan man ser dem på en skickligt tagen bild. Kärlek. 

Förövrigt känns det skönt att Stockholms vatten börjar fyllas av vackra fåglar. Det tyder på att våren är på väg. Och det går ju faktiskt att fotografera dem även med en vanlig digitalkamera. Även om resultatet kan variera stort från bild till bild. 


Kommentarer
Postat av: NuYu

Första bilden lyckades fånga mig.

2010-03-09 @ 23:08:46
URL: http://bloggonoid.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik