Globen fylls av ballonger, konfetti och converseskor
Jag är en schlagernörd. Det är ingen tvekan om saken. Som tur är är Fredrik också en schlagernörd, så vi hade obeskrivligt roligt igår på Melodifestivalfinalen. Och platserna som jag vann av Aftonbladet Plus var över förväntan. Och jag måste erkänna att det känns väldigt häftigt att sitta där uppe och plötsligt se gamla godingar som Kicki Danielsson, Roger Pontare och Nanne Grönwall träda in på scen. För att inte tala om alla de tävlande artisterna. Plötsligt kändes det som att jag kunde varandra ord när jag satt och sjöng med. När vi dessutom fick ljuspinnar var kvällen gjord.
Till den som tycker om Melodifestivalen ens det minsta lilla- GÅ PÅ NÄSTA FINAL!
Det är verkligen en upplevelse.
Tidningarna är dock mer fokuserade på vinnaren Anna Bergendahl:s converseskor. Aftonbladet skriver om att Anna har lurat SVT genom att göra reklam för skomärket trots kanalens förbud. Samtidigt är dagens toppnyhet på Resumé: Anna Bergendahl lyckades med skokuppen. SVT hotade att diskvalificera Anna om hon valde att bära converseskor även i finalen, och på så vis produktplacera skomärket i Melodifestivalen. Anna lyckades dock komma undan genom att bära conversekopior. Följden blir nog antagligen ändå att människor tolkar dem som converse och att märket på så vis får gratis reklam av SVT, vår allas älskade public service kanal.
– Det finns ett val, antingen gör man låten eller så har man på sig sina favoritgympadojor, sa Thomas Hall, projektledare för Melodifestivalen, till Aftonbladet efter tävlingen i Malmö.
Anna Bergendahl gjorde båda. Det gick hem. Nu får hon slåss för Sverige i Oslo i Maj.
Men vad löjligt. Då ska väl alla gå omkring nakna på svt för annars gör man ju alltid reklam för någon klädkedja.
Vilken fin header du har fixat förresten :)