Vad vet du om brödet du får i dig?

Tidigare i höstas gjorde jag, Emil, Suvita och Rihaneh i min klass ett reportage om bröd och olika brödkvalitér. Syftet med reportaget var att informera om skillanaderna mellan fabriksbakat-, butiksbakat- och bageribakat bröd utan att ta någon egen ställning. Det var i samband med reportaget som jag gick upp klockan 05:00 för att åka ut till Solna och vara med och titta på när bagarna på bageriet Bakery & Spice arbetade. Det var värt det när jag senare belönades med en nybakad kardemumma bulle. Själv är jag stolt fotograf och delaktig redigerare i följande produktion:



Bageriet Bakery & Spice finner ni på Torsgatan i Vasastan i Stockholm. Efter reportaget var färdigt insåg vi dock att vi lyckades vinkla filmen lite genom att filma och intervjua mer i samband med det bageribakade brödet än med det butiksbakade på ICA.



Kommentarer
Postat av: Lizzy

Nu blev jag ännu mer sugen att pröva att baka surdegsbröd :P Även om det verkar grymt krångligt.

2010-03-01 @ 09:58:30
URL: http://lizzey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik