Låt mig vara lite konservativ, snälla?

Mitt älskade Star Bar. Jag har hängt där i fyra år. Onsdagar har inneburit karaoke så länge som jag kan minnas. Och det har varit kärlek i lokalen. Det har varit underbart sunkigt. Ibland kan sunkigt översättas till just kärlek. Stället hade slitits av så mycket människor. Spår av ett långt och lyckligt förflutet. Mitt underbara, underbara Star Bar.

Sen sakta men säkert kom förändringen...

Först bytte de ägare. Sen bytte de namn till Johnnys. Sen började de göra om lokalen. De bytte golv och väggar. De målade allting vitt. De målade över väggmålningen av leende människor som satt och drack öl. En målning som prytt den bakre väggen i lokalen så länge någon kan minnas. Sen beslöt de sig för att få dit ny publik. Ut med de gamla, in med de nya. Inga mer slitna äldre män. Inga förortskids. Inga sunkigt klädda människor. För de passade inte in i den nya lokalen. Nu skulle det bli lyx á la Stureplan på den lilla krogen. Men jag var trogen. Jag stannade kvar.

Och sen ikväll... Ikväll kom sista slaget. De har bytt ut vår karaokevärd. Ingen mera Fluff. Istället kom en Marie från något billigare bolag som spelade Britney Spears låtar i pauserna. En kvinna som lät sitt egna gäng sjunga. Alla var jätte duktiga. Det handlade inte om att vara sunkig, sjunga för att det är skoj och göra bort sig lite. Det handlade om att vara proffs. Ingen Fluff...

Nej. Jag har givit Star Bar fyra års onsdagar. Nu finns inte Star Bar längre. Är det dags att kasta in flaggan?

Kommentarer
Postat av: Lizzy

:O Ojojoj! slår min profetia in alltså? Jag minns att jag skrev "är det här början på slutet på starbar-epoken?" när du skrev att de bytt namn. Stackars, stackars Emelie... :(

2009-10-08 @ 08:32:00
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Maddelutten

Näääää! Lägg av! Nu är jag fanimig glad att jag inte kom, ska minnas sista kvällen som en på topp. Med fluff och lite lite sunkit folk där iaf.. men banne mig nu får det va slut på allt det här löjliga som dom kallar "förändring"!!

2009-10-08 @ 11:11:05
Postat av: Emelie

Jag vet! Det är så sjuuukt tråkigt!

2009-10-08 @ 14:44:07
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag blir chockad. Tur att vi hann arrangera den där med dörren innan star bar dog... fast de kanske redan har bytt ut toadörrarna..



Och målat över människorna på väggen?!?! Du måste skämta?

2009-10-08 @ 15:31:07
Postat av: Emelie

Nej det är på allvar. Jag skällde ut dem. Men de förstod inte varför jag tyckte att det var sämre nu.



Men jag kollade vår dörr i alla fall. Och vi finns kvar! Men det är antagligen en tidsfråga. Det är trots allt typ det enda som finns kvar...

2009-10-08 @ 15:38:30
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik