Polisen och Youtube

Jag var på polisstationen igår och berättade om en misshandel som jag och en kompis bevittnade tidigare i vintras. När jag förklarade för polisen hur gärningsmannen hade betet sig hotfullt genom att slå upp armarna så sa polisen "vem var det som kasta?" och log. Jag skrattade till lite nervöst men kopplade inte direkt vad han menade. Men sen slog det mig: "Du menar som skogsturken? Ja så betedde han sig." Polisen log och sa: "Ja precis så".

När polisen börjar referera till ett youtube-klipp i ett förhör, då vet man att sociala mediers roll i samhället är enorm.


Kommentarer
Postat av: NuYu

Hahaha, fyfan va klockrent.

2010-01-25 @ 14:38:05
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik